Konferenciafelhívás
A konferenciát az ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék és a BME GTK Szociológia és Kommunikáció Tanszék szervezi, a “Kultúra a digitális forradalom idején” konferenciasorozat keretében, a Magyar Online és Digitális Médiatörténet (MODEM) projekttel együttműködve.
A konferencia oldala itt érhető el.
A jelentkezés határideje: 2019. november 20.
A konferencia időpontja: 2020. február 13-14.
A magyar digitális kultúra és online média több mint negyedszázados múltra tekint vissza, ez a múlt azonban javarészt még feldolgozatlan. „A magyar internet történetei” című konferenciának az a célja, hogy összegyűjtse és bemutassa mindazokat a kutatásokat, amelyek a magyar nyelvű internet, elsősorban az internetes média múltjával foglalkoznak.
A konferenciára olyan, főleg empirikus kutatásokra épülő előadásokat várunk, amelyek társadalomtudományos szempontból és eszközökkel dolgozzák fel a magyar digitális médiatörténet egy-egy szeletét, problémáját, kérdését. A többek között akár történettudományi, szociológiai, hálózatelemzési, ko
mmunikáció- és médiatudományi, közgazdaságtani, filozófiai módszertant is használó, tudományközi kutatások az internet és társadalom számos kapcsolódási pontját vizsgálhatják, bemutatva a média, technológia és társadalom közötti kölcsönhatásokat.
A digitális média előállításának, közvetítésének és befogadásának történeti nézőpontjai egyaránt illeszkedhetnek a konferencia tematikájába: így például az online közönségek interakciójával és kommunikációjával, a digitális tartalmak előállításának és terjesztésének gazdaságtanával, vagy akár az egyes szolgáltatások, felületek, alkalmazások történeteivel foglalkozó előadásokat is várunk.
Néhány kérdés, amelyre a konferencián választ keresünk:
- A kulturális iparágak és az internet: a televíziók, rádiók, folyóiratok digitalizációja
- Az online újságírás és viszonya más újságírói platformokhoz
- Felhasználói tartalmak kultúrája, trendjei, műfajai, gazdaságtana, változásai
- Online-offline közösségek, populáris kultúra a digitális térben
- Üzleti modellek, digitális reklám és marketing
- Lokális történetek: a fővároson kívüli és a határon túli magyar online kultúrák, fejlesztések
- A korai virális (szöveges, hangalapú vagy videós) tartalmak archeológiája, társadalomtörténete
- Digitális bölcsészet, archívumok és tudományos hálózatok
- Digitális kultúra, internethasználati szokások
- Az iWiW és más magyar közösségi hálók, platformok története
- Zeneipar: a kiadók és iparági szereplők és az internet viszonya
- Populáris zenei kultúra: előadók és rajongók, zenei diskurzusok a weben
- Professzionális és laikus műkritika, értékelések és értelmezések a digitális nyilvánosságban, a “kis kritikavita” tanulságai
A konferenciára várjuk az előadásokat, a következő módon:
- A konferenciára jelentkezni az előadások rövid, legfeljebb 2000 leütés terjedelmű magyar nyelvű összefoglalójával lehet.
- A húszperces előadásokat tízperces vita követi.
- Az összefoglalókat anonimizált formában kérjük feltölteni a konferencia EasyChair oldalára.
- Az összefoglalók alapján a programbizottság dönt a konferencia programjáról.
- A jelentkezés határideje: 2019. november 20.
- Minden jelentkezőt legkésőbb 2019. december 16-ig tájékoztatunk a programbizottság döntéséről.
- Az easychair használatához segítséget nyújthat ez a leírás.