Tanulmány

Tófalvy Tamás: „A nyomtatott sajtó már nem pálya” Újságírói professzionalizáció és szakmai önkép a magyar online média kialakulásának idôszakában (1995–1999)

2020-01-26

E tanulmányban a magyar online médiapiacon meghatározónak számító két fő piaci szereplő, az Index és az Origo, illetve azok elődei, az Internetto és a Tartalomprojekt korai történetét vizsgálom. Fő fókuszom az, hogy miként alakult a korai tartalomszolgáltatás egy speciális vonatkozása, az online újságírói szakmai professzionalizáció folyamata és a szereplők szakmai önképe 1995 és 1999 között a két médium műhelyeiben. Kérdéseim, hogy a szervezeti és vállalati kultúra, az értékek, a motivációk, az interakciók, az egyes csoportok közötti kapcsolatok és ezek viszonyai miként érintették az újságírói szerepek kialakítását, valamint a szakmai határmunkálatok gyakorlatát és a professzionalizáció folyamatát.

Tófalvy Tamás: „A nyomtatott sajtó már nem pálya”: Újságírói professzionalizáció és szakmai önkép a magyar online média kialakulásának időszakában (1995-1999) MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT (3-4) pp. 55-66. (2016)

A teljes szöveg elérhető a folyóirat honlapján, ezen a linken.

Megosztás
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0